تهران ، خیابان مطهری ، ابتدای خیابان قائم مقام فراهانی جنوبی ، پلاک 158  ساختمان برتر سرویس                        ساعت کاری :  9 الی 21

دوربین جلو آیفون XS اپل

آموزش تعمیر دوربین جلو آیفون XS اپل

آموزش تعمیر دوربین جلو آیفون XS اپل

در صورتیکه به خیال و خاطر داشته باشید تا قبل از این در نوشته‌علمی \”تعمیر یا این که ردوبدل دوربین آیفون XS در نمایندگی اپل – تلفن همراه یاری\” به صورت جامع درخصوص جزئیات تعمیر دوربین آیفون ایکس اس اپل (Apple iPhone XS0 کلام کردیم و گفتیم که انجام این تعمیر به جهت آلرژی زیاد بهتر میباشد صرفا در نمایندگی تعمیرات اپل انجام شود. البته بده بستان دوربین سلفی آیفون XS دقیقا مشتمل بر چه مراحلی میگردد؟

آیا شخصا کارکشته به انجام این تعمیر خواهید بود؟ برای پاسخگویی بدین سوال این نوشته‌ی علمی شایسته ترین مورد برای مطالعه به حساب می آید. پیرو این نوشته ی علمی میخواهیم به یادگرفتن تصویری و قدم به قدم شیوه ردوبدل دوربین جلو iPhone XS اپل بپردازیم. برای تنظیم کرده ابزارها و همینطور قطعات ما یحتاج خویش در‌این تعمیر می توانید از خدمت مغازه تلفن همراه یاری به کارگیری فرمائید. در ضمن چنانچه دوربین آیفونتان با خلل مواجه گردیده و در ادامه کسب ارشاد برای انجام تعمیر موردنیاز با کمترین هزینه و شایسته ترین کیفیت میباشید، کافیست با شماره 91009024-021 تماس حاصل فرمائید و از کارشناسان واحد تعمیر گوشی امداد موعظه بخواهید.

مرحله 1: خاموش کردن آیفون

نکته: بدون شک گذشته از آغاز روند بده بستان دوربین جلو iPhone XS شارژ باتری تلفن همراه را تماما خالی فرمائید یا این که مقدارش را به کمتر از 25 درصد برسانید. بنابراین ریسک بروز حوادثی مثل حریق تصاحب کردن و انفجار باتری به دست‌کم مقدار ممکن می رسد.

دوربین جلو آیفون XS اپل

آیفونی که قرار میباشد تعمیر شود را خاموش نمایید.

 

مرحله 2: بیرون کردن خشاب سیم کات

با به کارگیری از سوزن گشوده کننده خشاب سیم کارت آیفون، این قطعه را از حاشیه سمت راست قاب موبایل غیر وابسته کنید.

 

مرحله 3: مفتوح کردن پیچ های حاشیه زیرین

دوتا پیچی که در کناره زیرین فریم آیفون نصب گردیده‌اند و در عکس با رنگ قرمز‌رنگ معین می باشند را با با پیچ گوشتی مطلوب تعمیرات اپل گشوده نمائید.

 

مرحله 4: وارفته کردن کناره زیرین کادر آیفون

توضیحات: برای اینکه آیفون ایکس اس اپل ضد آب باشد در حاشیه های کادر آن لاستیک های آب بندی نصب گردیده که خواص چسبندگی متعددی دارا‌هستند. این لاستیک ها می بایست در فرآیند تعمیر و مفتوح کردن کادر دستگاه از در میان بروند. از دربین بردن این لاستیک ها عمل سادگی وجود ندارد، مگر اینکه از اعمال گرما برای تضعیف خواص چسبندگی آنان مصرف شود. طبیعتا برای محافظت خواص ضد آب آیفون آن گاه بده بستان دوربین آن می بایست لاستیک های آب بندی جدیدی در کناره های کادر دستگاه نصب گردد.

 

با سشوار، آی‌اوپنر (iOpener) یا این که هیتر به کناره سمت چپ و زیرین فریم آیفون گرما اعمال نمایید. اعمال 30 ثانیه گرمای میانگین به‌این بخش از فریم آیفون کفایت می کند.

 

نوک یک جسم دارنده کناره باریک و پهن (مثل تیغه موکت بر) را از حاشیه قاب گوشی موبایل به باطن سوراخ مابین پنل ال سی دی و پنل پشت آیفون فرو ببرید.

 

نکته: از فرو بردن بیش تر از حد نوک تیغه موکت بر به درون کادر آیفون اکیدا پرهیز کنید زیرا این عمل می تواند به قطعات طاقت فرسا افزاری دستگاه جراحت بزند.

 

مرحله 5: شل و ول کردن کناره زیرین فریم آیفون XS

نوک یک پیک را از کنار تیغه موکت بر به درون شکافی فرو ببرید که در کناره کادر آیفون ساخته شده است.

 

تیغه موکت بر را از قاب موبایل بیرون کنید.

 

پیک را چندین سکو در کناره زیرین قاب گوشی موبایل به طور رفت و بازگشت تکان دهید تا لاستیک های آب بندی این بخش از کادر دستگاه به طور کامل از در بین بروند.

 

نکته: هنگامی که تلاش دارید با جنبش دادن پیک در کناره های فریم آیفون لاستیک های آب بندی آن را از در میان ببرید ممکن میباشد با مقاومت بالایی از جانب این لاستیک ها مواجه گردید. در اینگونه مواقع شایسته ترین راه‌حل این میباشد که به قسمت های مقاوم مو جود گرما اعمال فرمایید. گرما سبب به تضعیف خواص چسبندگی لاستیک های آب بندی حاشیه های فریم آیفون میشود و روند جداسازی فریم آن را بی آلایش خیس می‌نماید.

 

مرحله 6: رهاکردن بی نقص کادر آیفون XS

با سشوار، آی‌اوپنر یا این که هیتر به هر چهار کناره کادر آیفون گرمای متوسطی اعمال فرمایید. هریک از حاشیه های قاب گوشی موبایل را برای 30 ثانیه در معرض گرما قرار دهید.

 

پیک را به آرامی به کناره سمت چپ کادر آیفون هدایت فرمائید و در‌این بخش به طور رفت و رجوع و برگشت جنبش دهید تا لاستیک های آب بندی لب سمت چپ کادر آیفون به طور کامل از میان بروند.

 

پیک را به کناره فوقانی فریم آیفون منتقل نمایید و این بخش را هم به روش شبیه آزاد نمائید.

 

پیک را به حاشیه سمت راست فریم آیفون منتقل کرده و با تکان رفت و بازگشت، لاستیک های آب بندی این بخش از قاب موبایل را هم تماما از میان ببرید.

 

نکته: گذشته از اینکه وارد مرحله آن گاه گردید، از متلاشی شدن لاستیک های آب بندی هر چهار کناره فریم آیفون اطمینان نتیجه ها فرمائید. در آخر این مرحله می بایست هر چهار کناره کادر آیفون نسبتاً به طور کامل آزاد و وارفته گردیده باشند.

 

مرحله 7: گشودن فریم آیفون به طور کتابی

آیفون تعمیری را روی میز کارتان قرار دهید.

 

به آرامی پنل ال سی دی آیفون را از کناره سمت چپ قاب موبایل به سمت راست (به صورت کتابی) گشوده نمایید. مراقب باشید که هیچ نیروی کششی به کناره سمت راست قاب موبایل وارد نشود.

 

پنل ال سی دی را 180 سکو بچرخانید تا به طور کامل گشوده فرمائید تا حالتی مثل عکس سوم به وجود آید.

 

نکته: با دقت به اینکه پنل ال سی دی و کادر پشت آیفون هنوز با کابل ها و کانکتور های خاصی به هم متصل می باشند، بدین ترتیب سعی بر جداسازی بدون نقص آنان از یکدیگر نداشته باشید. فراموش نکنید صبر و توجه وسیع ترین عواملی میباشند که در پیروزی آمیز بودن فرایند بده بستان دوربین جلو iPhone XS نقش دارا هستند.

 

مرحله 8: گشوده محرمانه نخستین پیچ های براکت کانکتور LCD

چهار پیچی که در عکس با رنگ قرمز‌رنگ معلوم گردیده‌اند را با پیچ گوشتی مطلوب گشوده نمایید.

 

نکته: در زمان گشوده و بسته کردن پیچ های حافظ براکت های روی مادربرد آیفون نیرو و فشار متعددی به آنها وارد نکنید، زیرا این نیرو قادر است مستقیما به کانکتور، سوکت و موفقیت وارداتی و به‌این قطعات جراحت بزند.

 

مرحله 9: گشودن تک پیچ باقی‌مانده براکت کانکتور LCD

پیچی که در عکس با رنگ قرمز‌رنگ معلوم گردیده را هم از روی براکت کانکتور ال سی دی آیفون ایکس اس گشوده فرمایید.

 

مرحله 10: برداشتن براکت کانکتور LCD آیفون

براکت کانکتور ال سی دی آیفون را از روی پیروزی موبایل مستقل نمایید.

 

مرحله 11: رها کردن کانکتور باتری

با نوک اسپاتول یا این که کادر گشوده کن به آرامی کانکتور باتری آیفون را هم از روی سوکتش آزاد فرمائید.

 

مرحله 12: ول کردن کانکتور ال سی دی تاچ

کانکتور های ال سی دی و تاچ آیفون را هم با اسپاتول یا این که کادر گشوده کن از روی موفقیت آزاد فرمایید.

 

مرحله 13: جداگانه کردن بدون نقص کادر آیفون

کانکتور سنسور های جلوی iPhone XS را با احتیاط از روی سوکتش آزاد کنید.

 

می توانید پنل ال سی دی آیفون را تماما از فریم پشت موبایل غیروابسته نمائید. با اعتنا به اینکه لنز دوربین سلفی آیفون ایکس اس برخلاف اکثر زمان ها تلفن همراه های دیگر روی فریم پشت آن نصب میباشد، به این ترتیب پنل ال سی دی آن را در کناره امنی قرار دهید و فرآیند بده بستان دوربین جلو iPhone XS را روی کادر پشت آن دنبال فرمائید.

 

توضیحات: درصورتی که می خواهید خواص ضد آب آیفون XS پس از ردوبدل دوربین آن مراقبت شود، بهتر میباشد در همین مرحله لاستیک های آب بندی جدیدی را به کناره های قاب موبایل و پنل ال سی دی آن بچسبانید. انجام این فعالیت را به وقتی موکول نمایید که در طول بستن تلفن همراه و طی کردن روند شرح داده گردیده در شرایط معکوس می باشید.

 

مرحله 14: گشودن پیچ های حاشیه زیرین فریم آیفون

هشت پیچی که در عکس با رنگ قرمز‌رنگ معین گردیده‌اند را از حاشیه زیرین کادر پشت آیفون ایکس اس گشوده نمائید.

 

مرحله 15: غیر وابسته کردن براکت تحت موتور ویبره

یک براکت کوچک صحیح پایین ویبراتور یا این که به عبارتی موتور ویبره آیفون XS جای دارد. این براکت را با پنس از کناره زیرین قاب موبایل جداگانه نمائید.

 

مرحله 16: جداسازی براکت کناره کادر

براکتی که در کناره کادر پشت آیفون و کناره زیرین و سمت راست آن واقع گردیده را هم با پنس از آن غیر وابسته فرمایید.

 

مرحله 17: رهاکردن کانکتور موتور ویبره

کانکتور ویبراتور یا این که موتور ویبره آیفون را با احتیاط و با به کارگیری از یک اسپاتول از روی سوکتش آزاد فرمایید.

 

مرحله 18: بلند کردن حاشیه فوقانی ویبراتور و اسپیکر

به آرامی با نوک اسپاتول یا این که پیک، کناره فوقانی ویبراتور و کپسول اسپیکر آیفون را از روی جایگاهش بلند نمائید.

 

مرحله 19: جداسازی ویبراتور و اسپیکر

کپسول اسپیکر و موتور ویبره آیفون را با دست گرفته و آنها‌را به طور کامل از حاشیه زیرین قاب گوشی موبایل جداگانه کنید.

 

مرحله 20: آزادکردن چسب های حافظ باتری

توضیحات: برای اینکه باتری iPhone XS تماما روی بدنه و فریم پشت موبایل سفت شود، چهار چسب حفظ کننده در ذیل آن نصب گردیده‌اند. این چسب ها می بایست در‌این مرحله با اعتنا بالا از ذیل باتری آزاد شوند تا قابلیت و امکان جداسازی باتری موبایل آماده آید. کناره چسب های نام برده در عکس نخستین به فریم قرمز‌رنگ مشخص و معلوم شده‌است. هرچقدر این چسب ها با توجه و کیفیت بیشتری از ذیل باتری غیروابسته شوند، جداسازی باتری هم آسوده خیس خواهد شد.

 

حاشیه او‌لین چسب محافظ را از روی باتری آزاد نمائید.

 

کناره چسب را با انگشتان خویش بگیرید و آن را با زاویه 35 رتبه و نیروی در اختیار گرفتن گردیده و یکنواخت به سمت عقب بکشید. کشیدن چسب را تا جایی ادامه دهید که چندین برابر ارتفاع اصلی خودش کش بیاید و نهایتا از پایین باتری آزاد شود.

 

سه چسب باقیمانده را هم دقیقا به نحوه شبیه از پایین باتری آیفون غیروابسته نمایید.

 

نکته: چنانچه در طول انجام این مرحله چسب های پایین باتری زود پاره شدند، در فرایند بعدی ممکن میباشد برای غیروابسته کردن باتری با نقص‌ رو به رو گردید و ملزم به انجام یکسری فعالیت فرعی و بیش تر گردید. براین اساس در انجام صحیح این مرحله غایت توجه را صرف فرمایید.

 

مرحله 21: بلند کردن کناره باتری

به آرامی با انگشت یا این که نوک اسپاتول حاشیه فوقانی باتری آیفون را از روی قاب گوشی موبایل بلند نمایید.

 

نکته: در صورتیکه باتری تلفن همراه هنوز در جایگاهش کیپ میباشد و حس میکنید چسب های پایین باتری خوب آزاد نشده‌اند، یک نخ نایلونی پیدا فرمائید و آن را به سیرتکامل‌ای به دور انگشتان دو دستتان بپیچید که حالتی مشابه به به کار بستن تحت عنوان نخ دندان براش تولید شود. درحال حاضر نخ را از کناره فوقانی باتری به پایین آن فرو ببرید و کاملا در ذیل باتری تکان دهید تا باقی‌مانده های چسب ذیل آن از میان بروند. بعداز انجام این فعالیت باتری آیفون به راحتی می تواند از روی فریم پشت تلفن همراه جداگانه شود.

 

مرحله 22: جداسازی باتری

باتری آیفون را کاملا از روی کادر پشت آیفون جداگانه نمائید.

 

باتری را در کناره امنی قرار دهید که مطمئن باشید زخم و ضربه‌ای به آن وارد نمی شود و روند بده بستان دوربین جلو iPhone XS را روی مابقی کادر دستگاه ادامه دهید.

 

مرحله 23: رها کردن دو کانکتور زیرین Face ID

دو کانکتوری که در عکس ها معین گردیده‌اند را از روی مادربرد آیفون آزاد نمایید.

 

مرحله 24: ول کردن کانکتور فوقانی Face ID

کانکتوری که در عکس نشان داده گردیده را با نوک اسپاتول یا این که فریم گشوده کن از روی پیروزی موبایل آزاد فرمائید.

 

مرحله 25: جداسازی فلت دوربین سلفی و Face ID

نوک اسپاتول را از حاشیه فوقانی فلت دوربین سلفی و Face ID به پایین آن فرو ببرید و به آرامی این فلت را به سمت بالا هول دهید.

 

گروه دوربین و متعلقات Face ID را با دست گرفته و به سمت بیرون کادر آیفون غیر وابسته فرمائید.

 

مرحله 26: بده بستان دوربین جلو iPhone XS اپل

میتوانید ردوبدل دوربین جلو iPhone XS معیوب را با ماژول دوربین تازه انجام دهید. برای بستن یا این که انباشته کردن تلفن همراه بایستی مراحلی که اسم شرح دادیم را به ترتیب از آخر به نخست دنبال نمائید و به طور معکوس انجام دهید.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

فرم درخواست تعمیرات